05-09-2012 IJsselstein

9 september 2012 - Lelystad, Nederland

Heilige grondNa de gebruikelijke ongemakken die bij een stop in Grimbergen horen de pootjes van de camper toch maar weer in, met weemoed terug denkend aan de mooie Abdij met godzijdank kroegen in de buurt met het kostbare vocht uit de tap.

Richting Breda, want met (aangetrouwde) familie die daar woont kunnen we daar niet zomaar voorbij rijden. Het blijkt voor de deur ook een goede camperplek te zijn, prima nachtrust, incl. ontbijt dit keer en douchen kon daar zelfs zonder douche muntjes, een aanrader dus ook wel, maar of de buren blij zijn met campers voor de deur vraag ik mij af.

De voorlopig laatste stop deze vakantie wordt de Jachthaven "Marnemoende" http://www.marnemoende.nl te IJsselstein, we staan na de camper even verplaats te hebben van de echte camperplekken nu op een prachtig grasveld direct aan de steiger c.q. het water. Dat heeft al heel leuke reactie opgeleverd, veel contact met langsvarende en aanmerende bootjes.

"Kom anders even binnenkijken als jullie het leuk vinden", aan het woord is John, onze tijdelijke buurman die het leuk vindt "zijn" gehuurde jacht aan ons te laten zien, ja we hebben deze maar een weekje langer gehuurd i.v.m. het mooie weer, we wonen hier vlakbij maar het is erg leuk op het water, ik wacht nu op mijn man die is thuis even wat spullen halen, oke-John leuk, kom erbij, neem een wijntje, deze fles is wel helaas bijna leeg, ohw jee je moest eens weten wat er allemaal bij ons aan boord ligt...

John blijkt een amusante verteller, eigen zaak verkocht, Wil (z'n man) heeft jaren huisartsenpraktijk in de buurt gehad, kortom genoeg te vertellen, Wil komt uiteindelijk ook aanlopen en snapt dat het hier erg gezellig wordt en schuift dus ook aan. Weet je wat zegt John, ik ga lekker pizza en zo bestellen, kost gratis ?,die eigenaar ken ik goed en hij moet die rit gewoon maar maken hier naartoe.

Dat blijkt inderdaad even te duren maar het is zo gruwelijk veel dat er ongeopende dozen de camper in verdwijnen, de meeste flessen gaan trouwens wel leeg. Hun voorstel om al dat lekkers dan maar morgen tijdens een dagje varen op te eten nemen wij graag aan.

Inderdaad een heel andere kijk op de wereld vanaf het water, Op het Amsterdam Rijn Kanaal, Het Merwede Kanaal, De Hollandsche IJssel, onder de A27 door, kortom een mooie dag.

Freule aan boord             Schuitje varen, wijntje drinken           Onze schuit             En weg is onze vriend

Het was een fantastische vakantie met onze Dethlefs camper maar ook voornamelijk met de grijze golf, wel vijftig tinten grijs kwamen er langs, (leuke titel voor een boek trouwens), maar ook dat had weer zijn voordeel zonder schreeuwende kindertjes enzo, jee we worden oud.

Tot slot een bedankje voor de leuke mondelinge en schriftelijke reacties hier weergegeven op 1 na dan, maar da's ook niet kwalijk te nemen, deze jongelui wonen ergens in de provincie op t zand of juist op het veen 1 van de 2, men heeft daar net riolering aangesloten gekregen en tijdje terug zelfs kabel tv, nee tis geen Glanerbrug, blijkbaar nu ook al internet en ja dan gaat er een wereld voor je open en wil je toch een reactie kwijt.

De verschillende pagina's zijn bijna 1000 keer bekeken, dat vind ik enorm en was nooit de bedoeling maar wel leuk om achteraf te constateren, of er een "2e druk" komt bij een volgende trip zien we dan wel weer, wij zeggen maar zo  CAMPER-DIEM en tot snel waar dan ook,

Datum vertrek - 04-09-2012

Vanuit - Grimbergen, Belgie - km stand 24787