03-09-2012 Grimbergen, Belgie

3 september 2012 - Grimbergen, België

Flikkendag MaastrichtOmdat we hier zo lekker staan en omdat het Station Valkenburg ook heel goed te belopen is hebben we besloten een nachtje bij te boeken en met de trein (11 min.) naar Maastricht te gaan.

Het is nu alweer 1 september, zojuist terug uit het geweldige Maastricht, we moeten nog even de juiste verhuisberichten vinden om te versturen maar we gaan hier wonen. Een adres laten we jullie z.s.m. weten tot die tijd gaan we alles vanuit de camper regelen.

Toevallig was het Flikkendag hier in Maastricht waar ik handig gebruik van heb kunnen maken, een evt. overstap naar de collega's van Flikken is zo goed als rond, de eerste voertuigen, Eerste nieuwe voertuig zelfs met mn eigen leeftijd erop zijn al afgeleverd zoals jullie kunnen zien.

Het was een georganiseerde chaos zo druk als deze lokale ' helden'  werden ontvangen en toegejuigd. leuk om een keer mee te maken.

Op zondag 2 september besloten door te rijden richting Brussel en daarbij uiteraard het plaatsje Grimbergen te bekijken, daar waar 1 van m'n favoriete biertjes vandaan komt, dat dacht ik althans maar reeds lang geleden is de Abdij slechts nog aanwezig en het het merk overgenomen door Maes die in de buurt van Charleloi dit kostbare vocht produceert. Ik beveel jullie van harte, nee jullie moeten deze link (na zorgvuldig speurwerk van mij) echt bekijken neem er de tijd voor het is super (net als het bier en het plaatsje trouwens) http://www.grimbergenbier.be

En alweer werden we verrast hier in Grimbergen met op zondag een plaatselijke kermis incl. de nodige gezelligheid en op maandagavond, wie verzint die dag, een criterium met het nodige spektakel en dat allemaal om de Abdij maar ook om de plaatselijke kroeg met terras in het zonnetje.

Tenslotte op zoek naar het biermuseum kwamen we een terras tegen echt onder de voet van de Abdij, ik zou willen zeggen op heilige grond, toen wij nog water dronken uit de Brouwersgracht dronk men hier al Grimbergen bier (anno 1128), tektst is van mn vriendje en alweer heeft hij gelijk.

Stilleven bij de Abdij  Wat een sprookje !

Morgen gaan opnieuw de pootjes in en wordt nog even vervolgd.

Datum vertrek - 02-09-2012

Vanaf - Valkenburg - km stand 24642

Aankomst - Grimbergen, Belgie - km stand 24787

Verblijfplaats - Camping Grimbergen (zonder web adres, dat kennen de meeste campings hier niet)