27-08-2012 Utrechtse heuvelrug

28 augustus 2012 - Roermond, Nederland

Centrum RoermondEen nieuwe stralende dag geeft alweer heel veel inspiratie tot een nieuw verhaal.

Het is nu al gaaf om met deze camper de verschillen te ervaren van de diverse overnachtingsplekken. Van een eenvoudig boeren terrein met her en der een toiletje met een enkele douche t/m deze 5* camping.

Het toiletgebouw is een verhaal apart, mensen lopen in verschillende richtingen langs elkaar heen verward om zich heen kijkend met vragende ogen zich afvragend wat ze daar doen, waar ze vandaan komen maar vooral waar ze naar toe moeten. Sorry mevrouw, ik kom hier ook voor het eerst, geen idee welke kant u op moet, in deze doolhof zijn speciale kinder toiletten, een baby ruimte, mannen urinoirs, dames toiletten, afgesloten ruimten voor heren met uitsluitend een mooie wasbak, zo ook voor de dames, heren douches, dames douches, gezins douches, ruimten met wasmachines, lozen van het chemisch toilet, de een nog mooier dat dan weer wel, er zijn ook heel veel in-& uitgangen in dit gebouw pfff.

Nadat dan uiteindelijk de juiste douche is gevonden wat een prachtige ruimte blijkt neem je op de terugweg per definitie de verkeerde uitgang van het gebouw, wat weer een rondleiding op de camping tot gevolg heeft.

Traditiegetrouw deze vakantie wat onverwachte momenten betreft ziet Els een oud collega van mij waar ik jaren mee heb gewerkt maar ook zeker 15 jaar niet meer heb gezien.Dat levert een aardige vertraging op in de beslissing of we nu 1 of 2 nachtjes hier blijven het is na een bakkie koffie in onze camper zo maar weer 13.00uur, de internetverbinding is ook supertraag maar we zijn eruit met het vinden van een nieuwe stek aan de Maas nabij Roermond, we hebben een camper en dus zijn we zo weg.

Pak m beet even na 16.00uur rijden we alweer een nieuwe camping op, http://www.oolderhuuske.nl, het blijkt wel 5 minuten te laat want voor onze neus wordt de laatste plek direct aan de Maas besproken, klein beetje jammer alhoewel uiteindelijk onze plek er ook mag wezen, het lijkt een soort schiereilend in de Maas met erg veel groen, misschien morgen met de fiets op het (eigen) pontje naar de overkant, beetje ontdekken daar.

Na een hapje te hebben gegeten in het heerlijke zonnetje blijken er vanaf onze camping een 2tal hete luchtbalonnen te vertrekken, dat roept voor mij Zuid Afrikaanse gevoelens op uiteraard, neushoorns zullen ze niet gaan aanschouwen maar ook hier lijkt het prachtig.

Na een iets minder nachtje vanwege een 12 1/2 jarig bruiloft feestje in het restaurant hier vlakbij (tot 4.00uur), de fietsjes van de camper af en hup op 't pontje (zie bijgevoegde kleine video). Het blijkt super op de fiets te doen naar het centrum van Roermond, via Herten, dat is een dorpje aan de overzijde van de Maas en na 7 regendruppels in de ochtend weer schiterend weer, terrasweer zelfs!

We plakken er nog een nacht aan vast dus niet morgen de biezen pakken maar overmorgen want Roermond is echt leuk en echt vlakbij.

Datum vertrek - 27-08-2012

Vanaf - Leersum (Utrechtse Heuvelrug) - km stand 24416

Aankomst - 27-08-2012 - km stand 24580

Verblijfplaats - resort Marina Oolderhuuske - RoermondDiner

1. Liesbeth:
    28 augustus 2012
    Leuk hoor Het ons zo bekende Roermond,waar onze beide dochters geboren zijn.Wij lagen met onze boot in de jachthaven Hatenboer!Over de brug is ook een outlet,schijnt mooie zaken te hebben...Groetjes Rolies.