31-08-2012 Valkenburg

31 augustus 2012 - Valkenburg Lb, Nederland

Geen 'berg' te hoog Centrum Valkenburg met mooi uitzicht op de camping.

Alweer de zesde camping deze trip en het voelt alsof we dik een maand weg zijn en we moeten nog een week ! We waren al gewaarschuwd voor wegopbrekingen in Valkenburg en dat kwam uit. Het plan was naar deze camping 'Den Driesch'; http://www.campingdendriesch.nl af te reizen, dit vanwege de mooie ligging op 500mtr van het leuke centrum van Valkenburg.

Amper Valkenburg binnen werden we geconfronteerd met omleidingen, we moeten de nog niet eerder uitgeprobeerde navigatie in de aanwezige radio maar eens gaan inzetten was het idee. Het was af en toe wat herberekenen en net toen we moed wilde opgeven kwam het bordje met de gewenste camping in beeld, hulde aan het apparaat.

De fietsen laten we lekker op de camper zitten, (inmiddels keurig opgeborgen onder een gekochte hoes) want lopen gaat net zo snel naar het Centrum en ondanks dat het donderdagmiddag is aardig druk op al de terrasjes. Dit moet zo ongeveer het paradijs zijn met al die verschillende biertjes uit de tap, 1 kroeg doet goede zaken met een proeverij van 3 verschillende biertjes.

Vervolgens komt een sms verzoek binnen om op zoek te gaan naar Kasteel Het Oosten, het zou een mooie locatie moeten zijn, hij heeft zelden gelijk maar toegegeven dit keer wel. Mooi pand, mooie omgeving EN Kasteelbier uit de tap.

Op de terugweg in het Centrum werd ons nog een aanbieding gedaan om het typisch Limburgse zuur vlees eens te proeven, soort stoofvlees.

Wat hebben we een mazzel, net terug op de camping toch maar besloten om de stoeltjes etc. op te ruimen onder in de camper. Amper binnen de eerste serieuze regen deze vakantie en voor het eerst maar eens een dvd'tje bekeken, ook in de nacht aardig wat regen gevallen en zelfs de volgende ochtend verloopt een beetje nat maar ach het geeft mij de gelegenheid weer eens een nieuw verhaal eruit te persen.

Net gehoorde uitspraak op de locale radio; "in Limburg is het altijd een paar graden warmer omdat het elders een paar graden kouder is".

Morgen de pootjes weer in en we zien wel, geen uitspraken dus waarheen, waarvoor, eerst nog een mooie middag/avond.

Datum vertrek - 30 augustus 2012 - km stand  24580

Vanaf - Roermond

Aankomst - 30 augustus 2012 - km stand 24642

Verblijplaats - Valkenburg - camping Den Driesch

1. Willem J.& Sietske:
    2 september 2012
    Toegegeven,leuke tot zeer leuke anekdotes, mooie foto's, kan niet op, en prachtig om op deze manier jullie reis te volgen. Maar,....als ik een reactie lees van ene Ron over de kwaliteiten van Anders sla ik gelijk helemaal dicht en hoeft het voor mij absoluut niet meer. Wat een geslijm (en ik druk me nog voorzichtig uit), neen, t'is helemaal over op deze manier...
    Toch nog wel de groeten en een goede reis van Wi.