10-08-2012 De 1e keer ...

11 augustus 2012 - Molkwerum, Nederland

Met de deur in huis vallenEen eigen camper

Deze reisverslagen zijn in 1e instantie bedoeld voor ons eigen "archief", ter herinnering aan de mooie momenten die we hopen te beleven.

Deze site biedt echter ook de mogelijkheid om andere (jullie) hiervan deelgenoot te maken, lees het of gooi het weg als je het niks vindt. Het lijkt ons leuk  hier regelmatig verslag te doen van onze tripjes, weekendjes & vakanties, een soort digitaal dagboek.

Dit ter info;

Het begon op donderdag 2 augustus 2012.

Na maanden het internet, bladen maar ook dealers te hebben bezocht komen we HEM tegen, onze keus, onze droom, de Dethleffs Advantage comfort T5801, 2.8JTD 130Pk, onze camper.

Zoveel zaken spelen een rol, ik noem er een paar; indeling, lengte van het voertuig, type camper, motorvermogen, merk & prijs uiteraard. Het maakt het er niet eenvoudiger op.

Toch vinden we hem zoals gezegd, zelfs redelijk onverwacht aangezien er ook al een vakantie naar Turkije is geboekt in november a.s.

We besluiten, na een bezichtiging waarbij het enthousiastme aleen maar groter wordt, de knoop door te hakken, we doen t !, De camper gaat ons in de vakantie naar mooie oorden brengen maar ook de weekenden die in ons geval 4 dagen betreft gaan korte vakanties opleveren wat dichter bij huis maar niet minder fraai gaan we vanuit.

Genoemde vakantie naar Turkije wordt al snel geannuleerd en na een klein schoonmaakbeurtje met hulp van mn oudste broertje en de nodige nieuwsgierige buurtjes te woord te hebben gestaan wordt de eerste 'reis'  naar het buitenland gepland. Friesland is het doel met een leuke plek aan het IJsselmeer nabij Hindelopen. Een probeerweekendje met super weer in het vooruitzicht.

Het buitenland ervaren we ook echt als buitenland; 1 door 't weer en 2 door de taal, dat is afwisselend (uiteraard) Duits en (ook uiteraard) Fries waarbij het Duits net iets beter was te volgen, enfin een prachtig weekend, met nog een hele week werken voor de boeg staat de volgende vakantie alweer voor de deur.

​Vaste onderdelen die ik wil proberen bij te houden zijn;

• Datum vertrek; 10 augustus 2012
  • Lelystad

Wordt vervolgd ...

1. Reislogger:
    11 augustus 2012
    Welkom bij Reislogger! We wensen jullie veel plezier op reis!