18-08-2012 Drenthe

18 augustus 2012 - Een-West, Nederland

Prachtig grote plekZaterdagavond precies 20.00uur op een heerlijke camping.

Het ondergaande zonnetje is nog net in beeld, vandaag een pffff temperatuur, dik boven de 30gr. maar je hoort ons niet klagen hoor.

We zijn afgelopen donderdag vertrokken richting Grolloo voor een redelijk onverwachte vakantie maar ook dat is niet heel erg. De dagen naar Grolloo waren wel gepland de vakantie erna overigens nog niet, verrassingen alom dus, zo ook voor Siska & Willem die nog helemaal van niks wisten wat de camper betreft, de reactie's waren dan ook niet van de lucht.

Er was een heel programma gepland om de vrijdag erna gezellig door te komen en met dit mooie weer stond een tripje naar een (Duits) eiland op het programma, redelijk vroeg op zodat de boot nog gehaald kon worden en de retour vaart stond om ca. 17.30uur gepland.

Wat zij (Siska & Willem) echter niet wisten was dat mn jongste broertje en schoonzus naar een begrafenis wilde nabij Groningen en dus langs Grolloo zouden komen, dat wisten wij dan weer wel. Er werd dus maar een smoes verzonnen om niet de hele dag op dat Duitse eiland te moeten vertoeven, enfin met veel 'tegenzin' werd plan B Appingendam in gang gezet, de hangende keukens, nog nooit van gehoord? wel wij ook niet. We hebben 3 of 4 van dergelijke bouwwerkjes gezien (zie toegevoegde foto) maar wat een leuk plaatsje, met zeer oude pandjes her en der en zelfs aardig wat horeca.

Ik zocht om ca.16.00uur maar eens stiekum tel. contact met mijn broer om te achterhalen waar hij zich bevond, in Winsum was zijn antwoord (amper 8km bij Appingendam vandaan), nou ja da's toevallig, kom dan hier naartoe en amper 10min. later waren ook zij in hetzelfde dorpje.

Alsof ik allerlei zakelijke dingen moest afhandelen via mijn gsm lootste ik hun naar hetzelfde terras aan een prachtig haventje. Het was maar goed dat er zich een hek om dat terras bevond want ze vielen zowat van hun stoel bij de aanblik van mn broer met schoonzus, wat een verbazig en wat een lol en weer verbazig toen ze vernamen dat zij een hotelletje hadden geregeld in Grolloo, uiteindelijk was een restaurantje snel gevonden dit keer in Zuid Laren.

Na een leuke avond in Grolloo waarbij het nicotine thema regelmatig ter sprake kwam en aangename muziek van Ga Kip ten gehore werd gebracht was een kort nachtje het gevolg, oh ja Ga Kip staat voor Co Hen, Lenard Cohen wel te verstaan.

Vrijdag zijn we vanuit Grolloo vertrokken richting Assen, in een camperboek hadden we een grappig plekje ontdekt aan een watertje, (kost voor gratis) en inderdaad was de plek snel gevonden zelfs incl. stroom & water voor een paar centen, fietsjes afgeladen en het centrum bleek op nauwelijks 5 fietsminuten verwijderd.

Camper slaapt gelukkig perfect, maar toch weer redelijk op tijd weer op pad, we wilden langs Roden, daar bevindt zich de grootste campingwinkel van Nederland (de Vrijbuiter) http://www.devrijbuiter.nl

Vervolgens ter plekke besloten naar deze camping te rijden 'de drie provincien', prachtig mooi & grote plekken, bekijk de website.

Morgen waarschijnlijk naar Matsloot, of all places, we blijven in de buurt.

• Datum vertrek - 15 augustus 2012
  • Vanaf Lelystad - km stand 23786
  • Aankomst Grolloo - km stand 23908
  • Datum vertrek - 17 augustus 2012
  • via overnachting Assen
  • aankomst 18 augustus - km stand 24003
  • verblijfplaats 'camping de drie provincien' http://www.dedrieprovincien.nl

wordt weer vervolgd...